Edicija “Mali Poslovni Programi” verzija 2
dicija Mali poslovni programi 2 – MPP2 je savremeno poslovno-računovodstveno softversko rešenje koje omogućava efikasnu evidenciju poslovnih promena i praćenje poslovanja privrednih subjekata.
Predstavlja drugu generaciju poslovnog softvera PS.IT-a, koji je na tržištu od 2010. godine i direktan je naslednik verzije 1 edicije „Mali poslovni programi“, koja je u periodu od 2002. do 2010. godine stekla poverenje preko 2500 korisnika i status najprodavanijeg softvera.
MPP2 objedinjuje znanja eksperata Privrednog savetnika iz domena računovodstva i poslovnih finansija i stručnjaka PS.IT-a iz oblasti informacionih tehnologija.
Moduli edicije MPP2
Finansijsko knjigovodstvo
Konto
Automatsko i manuelno knjiženje u finansijskom knjigovodstvu svih evidentiranih poslovnih promena, kreiranje propisanih izveštaja, Bilansa stanja i uspeha.Detaljnije
Fakturisanje i obračun PDV-a
Avans
Izdavanje finansijskih dokumenata i vođenje poreskih evidencija propisanih Zakonom o PDV-u, automatski obračun PDV-a, kreiranje i izvoz POPDV obrasca.Detaljnije
Platni promet i vođenje blagajni
Saldo
Uvoz izvoda platnog prometa iz elektronske banke, povezivanje uplata i isplata sa računima, vođenje blagajni, kreiranje virmana i njihovo elektronsko plaćanje.Detaljnije
Robno materijalno knjigovodstvo
Kal
Vođenje robno-materijalnog knjigovodstva, artikala, cenovnika, kreiranje dokumenata i izveštaja o stanju i prometu artikala.Detaljnije
Obračun zarada i naknada
Total S
Obračun zarada i naknada, pri čemu su podržani svi načini koji se javlјaju u praksi, kao i kreiranje neophodnih obrazaca i isplata preko elektronske banke.Detaljnije
Upravljanje ljudskim resursima
Personal
Evidencija informacija o kadrovima, izrada različitih izveštaja, grupna obrada podataka i brzo štampanje korisnički definisanih ugovora, rešenja, odluka i sl.Detaljnije
Evidencija osnovnih sredstava
Polis
Vođenje knjigovodstvene i poreske evidencije osnovnih sredstava, kreiranje njihovih kartica, obračun amortizacije, popis, štampanje obrazaca i izveštajaDetaljnije
Obračun kamate
Kamata
Obračun kamata po dužničko-poverilačkim odnosima, na različite javne prihode, korisnički definisane koeficijente…Detaljnije
Praćenje proizvodnje
Pogon
Dokumentaciono praćenje proizvodnje u preduzećima koja samostalno obavljaju ovu delatnost, na osnovu kreiranih normativa i radnih naloga.Detaljnije
Magacinsko poslovanje
Lager
Količinsko praćenje stanja u magacinu kroz set izveštaja i generisanje magacinskih dokumenata.Detaljnije
Evidencija vozila
Vozila
Vođenje podataka o vozilima, putnih naloga i naloga za gorivo, kreiranje različitih izveštaja o vozilima.Detaljnije
Finansijsko knjigovodstvo
Konto
Automatsko i manuelno knjiženje u finansijskom knjigovodstvu svih evidentiranih poslovnih promena, kreiranje propisanih izveštaja, Bilansa stanja i uspeha.
Detaljnije
Fakturisanje i obračun PDV-a
Avans
Izdavanje finansijskih dokumenata i vođenje poreskih evidencija propisanih Zakonom o PDV-u, automatski obračun PDV-a, kreiranje i izvoz POPDV obrasca.
Detaljnije
Platni promet i vođenje blagajni
Saldo
Uvoz izvoda platnog prometa iz elektronske banke, povezivanje uplata i isplata sa računima, vođenje blagajni, kreiranje virmana i njihovo elektronsko plaćanje.
Detaljnije
Robno materijalno knjigovodstvo
Kal
Vođenje robno-materijalnog knjigovodstva, artikala, cenovnika, kreiranje dokumenata i izveštaja o stanju i prometu artikala.
Detaljnije
Obračun zarada i naknada
Total S
Obračun zarada i naknada, pri čemu su podržani svi načini koji se javlјaju u praksi, kao i kreiranje neophodnih obrazaca i isplata preko elektronske banke.
Detaljnije
Personal
Upravljanje ljudskim resursima
Evidencija informacija o kadrovima, izrada različitih izveštaja, grupna obrada podataka i brzo štampanje korisnički definisanih ugovora, rešenja, odluka i sl.
Detaljnije
Evidencija osnovnih sredstava
Polis
Vođenje knjigovodstvene i poreske evidencije osnovnih sredstava, kreiranje njihovih kartica, obračun amortizacije, popis, štampanje obrazaca i izveštaja
Detaljnije
Obračun kamate
Kamata
Obračun kamata po dužničko-poverilačkim odnosima, na različite javne prihode, korisnički definisane koeficijente…
Detaljnije
Praćenje proizvodnje
Pogon
Dokumentaciono praćenje proizvodnje u preduzećima koja samostalno obavljaju ovu delatnost, na osnovu kreiranih normativa i radnih naloga.
Detaljnije
Magacinsko poslovanje
Lager
Količinsko praćenje stanja u magacinu kroz set izveštaja i generisanje magacinskih dokumenata.
Detaljnije
Evidencija vozila
Vozila
Vođenje podataka o vozilima, putnih naloga i naloga za gorivo, kreiranje različitih izveštaja o vozilima.
Detaljnije
Dodatni moduli edicije MPP2
Kompenzacija
Kompenzacija
Dodatni modul za obračun troškova i dnevnica službenog puta. Proširuje funkcionalnost: modul za finansijsko knjigovodstvo – Konto.
Detaljnije
Maloprodaja
Maloprodaja
Dodatni modul za vođenje maloprodaje. Proširuje funkcionalnost: modul za fakturisanje i obračun PDV – Avans.
Detaljnije
Evidencija proizvodnje
Evidencija proizvodnje
Dodatni modul za evidenciju proizvodnje. Proširuje funkcionalnost: modul za robno-materijalno knjigovodstvo – Kal.
Detaljnije
Šank lista
Šank lista
Dodatni modul za evidenciju proizvodnje ugostitelja. Proširuje funkcionalnost: modul za robno-materijalno knjigovodstvo – Kal.
Detaljnije
Kompenzacija
Kompenzacija
Dodatni modul za obračun troškova i dnevnica službenog puta. Proširuje funkcionalnost: modul za finansijsko knjigovodstvo – Konto.
Detaljnije
Maloprodaja
Maloprodaja
Dodatni modul za vođenje maloprodaje. Proširuje funkcionalnost: modul za fakturisanje i obračun PDV – Avans.
Detaljnije
Evidencija proizvodnje
Evidencija proizvodnje
Dodatni modul za evidenciju proizvodnje. Proširuje funkcionalnost: modul za robno-materijalno knjigovodstvo – Kal.
Detaljnije
Šank lista
Šank lista
Dodatni modul za evidenciju proizvodnje ugostitelja. Proširuje funkcionalnost: modul za robno-materijalno knjigovodstvo – Kal.
Detaljnije
Licenciranje programa
Softverski paket edicija „Mali poslovni programi 2“ se licencira po principu periodičnog iznajmlјivanja. Period licenciranja je godinu dana (od prvog dana sledećeg meseca od datuma uplate). Plaćanje se vrši unapred za period od godinu dana.
Po isteku perioda licenciranja, korisnik može produžiti licencu ili odustati od korišćenja programa. Ako odustane od korišćenja programa, korisnik ima pravo da zadrži jednu instaliranu instancu programa radi pregleda unetih podataka ali nema pravo unosa novih podataka u program.
Prilikom nabavke programa korisnik sa PS.IT-om sklapa ugovor o licenciranju na godinu dana – plaćanje licence se vrši unapred za godinu dana.
Licenciranjem programa MPP2 korisnik ima sledeće prava:
- Instalacija programa na neograničenom broju računara (izuzev modula za obračun kamata i evidenciju maloprodaje). Cena licence programa ne zavisi od broja računara.
- Vođenje knjiga za neograničen broj firmi (privrednih subjekata). Cena licence programa ne zavisi od broja firmi za koje se vode knjige.
- Korišćenje uputstva za upotrebu programa u vidu Help-a, koje se redovno ažurira.
- Podrška putem telefona i slanjem mejla za kratke informacije o programu i konsultacije pri radu.
Licencom programa nije obuhvaćeno:
- Intervencija tehničke podrške na terenu, radi instalacije (koju mogu korisnici sami da urade) ili obuke za korišćenje programa (za šta se mogu da koriste uputstvo, dodju na naše redovne prezentacije petkom ili nas kontaktiraju telefonom). Navedene intervencije se naknadno ugovaraju i naplaćuju.
- Dorade programa prema specifičnim zahtevima korisnika (koje se ugovaraju po principu zahtev ponuda).
- Uvoz podataka u program MPP2 iz drugih sistema i fajlova.
Prednosti korišćenja našeg programa
Omogućeni su: razmena e-faktura sa SEF-om, izvoz POPDV obrasca u elektronskom obliku i njegova predaja preko portala Poreske uprave, digitalno potpisivanje IOS-a i slanje na mejl, preuzimanje izvoda iz elektronske banke, elektronsko plaćanje virmana, preuzimanje najnovije kursne liste…
Nivoi funkcionalnosti
Postoje 3 nivoa funkcionalnosti edicije MPP2: osnovni, standardni i napredni nivo. Svaki od navedenih nivoa omogućava korišćenje određenih funkcionalnosti programa, dok se pojedini moduli mogu licencirati samo kroz određene nivoe (modul za osnovna sredstva i modul za praćenje proizvodnje).
Osnovni nivo
Standardni nivo
Napredni nivo
Tehničko-tehnološke karakteristike
Aplikativni deo softverskog rešenja je pisan u C#, baziran na .Net Framework-u 4.8, a kao alat je korišćen Microsoft Visual Studio 2019.
Sistem za upravlјanje bazom podataka je MS SQL Server.
- 8GB RAM memorije
- 2GB na radnom disku
Za intenzivan rad u mreži sa više od 7 računara, zbog brzine rada programa, korisnicima se preporučuje prelazak na komercijalnu verziju MS SQL Servera.
Kod klijentskih računara je bitnije da imaju dobar procesor i hard disk nego RAM memoriju. Za klijentske računare je dovolјno 4 GB RAM memorije uz dobar procesor i disk. Sistem funkcioniše tako što je na jednom računaru instalira SQL baza gde se izvršavaju upiti, dok se logika programa izvršava na klijentskim računarima.
Što se tiče udalјenih lokacija i pristupa sa istih, minimalna preporučena varijanta je VPN tunel sa protokom 5Mbs, 1:1 odnos. Može i sporiji protok ali će i aplikacija raditi sporije. Što je brži protok, program će raditi brže.
Nabavka i instalacija programa
Po evidentiranoj uplati PS.IT klijentu poštom šalje račun i dva primerka Ugovora o korišćenju programa MPP2, koji klijent potpisuje i jedan primerak vraća PS.IT-u.
Sve izmene i dopune korisnik može preuzeti u vidu instalacaije (set up-a) sa sajta PS.IT-a www.mpp2.rs i instalirati prema definisanoj proceduri.
Korisnička podrška
Podrška korisnicima u radu sa našim softverskim rešenjima je važan segment ponude Privrednog savetnika – Informacione tehnologije. Pored osnovne podrške koju korisnik može dobiti putem telefona ili e-maila, Privredni savetnik – Informacione tehnologije ima razvijen sistem za pružanje podrške i u slučajevima kada se problem sa kojim se korisnik softvera suočio ne može rešiti jednostavnom komunikacijom.
Detaljni cenovnik i nacin angažovanje naše korisničke podrške možete pogledati ovde.
Ukoliko korisnik programa MPP2 želi da se izvrši neka od navedenih intervencija korisničke podrške PS.IT-a, potrebno je da pošalje zvaničan zahtev na mejl kontakt@psit.rs ili podrska@psit.rs, u kome je potrebno da se navede koju vrstu intervencije korisnik želi, na koji način želi da interencija bude izvršena i predloži termin kada bi se intervencija obavila. Nakon toga, lica iz korisničke podrške kontaktiraju korisnika i dogovaraju datum i vreme intervencije u zavisnisti od slobodnih termina. Angažovanje se evidentira na radnom nalogu koji potpisuju korisnik i odgovorno lice iz PS.IT-a i koji predstavlјa osnov za fakturisanje usluge.
Cena usluga je data u evrima bez uračunatog PDV-a. Plaćanje se vrši u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan izdavanja računa. Rok za plaćanje računa nastalih po osnovu korisničke podrške je 7 dana od datuma izdavanja.
Ostale aktivnosti
Kao otvoreno i fleksibilno koncipirano rešenje, softverski paket MPP2 se u najvećem broju slučajeva može efikasno doraditi ili nadograditi.
Iz dosadašnjeg iskustva, zahtevi za prilagođavanje softvera potrebama konkretnog klijenta se mogu grupisati u jednu od sledećih kategorija:
- Izrada novog softverskog modula koji se integriše sa standardnim modulima MPP2, a pruža podršku za određene specifične poslovne procedure korisnika ili segmente poslovanja koji nisu obuhvaćene standardnim modulima;
- Proširivanje postojećih funkcionalnosti standardnih modula;
- Izrada dodatnih izveštaja, specificiranih od strane klijenta.
Procedura za doradu ili nadogradnju podrazumeva: pismeni zahtev, dostavlјanje ponude, prihvatanje ponude i realizaciju. Ako se obim posla proceni kao mali, može se uz dogovor sa naručiocem zahtev realizovati kroz sate korisničke podrške.
Sam korisnik kroz postojeće opcije softvertskog paketaima mogućnost da generiše veliki broj izveštaja uz pomoć MS Excel-a. Pored toga ako vlada radom sa bazama podataka sam korisnik može generisati i izveštaje direktno iz baze podataka.
Tehnički, integracija se može realizovati na različitim nivoima: komunikacija eksternim fajlovima, direktan pristup bazi podataka, Windowa servisi i sl.) , a sama edicija MPP2 ima i standardne opcije za uvoz i izvoz u i iz XML fajla.
Kako će se integracija realizovati zavisi od potreba klijenta i mogućnosti softvera sa kojim se integracija radi.
Uvoz podataka moguće je izvršiti na osnovu predrfinisanih Excel fajlova PS.IT-a, koje bi korisnik popunio sa neophodnim podacima koji bi se uvozili. Drugi način uvoza je na osnovu fajlova koje korisnici sami dostave, a koji su izvezeni iz nekog drugog softvera.
Sama mogućnost uvoza ovakvih fajlova zavisi od formata dostavlјenih fajlova, a cena od konkretnih podataka koji se uvoze. Ukoliko korisnik želi da PS.IT izvrši uvoz podataka u MPP2 potrebno je da dostavi primer fajlova, kako zaposleni u PS.IT-u procenili mogućnosti i dali ponudu za uvoz zahtevanih podataka.
Popusti
- Ako se opredeli za više od jednog modula, korisnik ostvaruje pravo na popust u iznosu od 10% na sve module u paketu;
- Ako se opredeli za sve module u okviru istog nivoa funkcionalnosti (osnovni, standardni, napredni) ostvaruje pravo na popust u iznosu od dodatnih 10% na sve module koji pripadaju tom nivou funkcionalnosti
- Ako je preduzeće ili agencija osnovano u periodu od poslednjih 6 meseci od dana nabavke softvera, ostvaruje pravo na ukupan jedinstven popust u iznosu od 50%